Letní dny bez zdravotních komplikací

Naše sestřičky se v posledních týdnech často setkávají s tím, že se naši klienti v domácím prostředí necítí úplně dobře a nesouvisí to přímo s jejich zdravotními obtížemi, kvůli kterým k nim dochází. Příčinou jsou vysoké letní teploty, které přesahují i 30°C. 

Naše sestřičky se v posledních týdnech často setkávají s tím, že se naši klienti v domácím prostředí necítí úplně dobře a nesouvisí to přímo s jejich zdravotními obtížemi, kvůli kterým k nim dochází. Příčinou jsou vysoké letní teploty, které přesahují i 30°C. 

My všichni bychom se v těchto dnech měli umět "správně chovat". 

Pro náš organismus je třeba zajistit dostatečný příjem tekutin. Tím totiž regulujeme svoji tělesnou teplotu. Lékaři doporučují pro zdravého dospělého člověka 2 - 2,5 l tekutin denně. Nejsou to ale pouze tekutiny které pijeme, vodu obsahují i polévky, ovoce a další potraviny. U žen a dětí se doporučujeme dávku nižší, dospělá žena může denně vypít až 1,6 l tekutiny, dítě od 8 let 1,3 l tekutin denně. U mužů je doporučeno až 2,1 l tekutiny denně.

Je ale třeba dbát i na náš běžný denní režim a aktuální zdravotní stav! Jinou potřebu příjmu tekutin mají lidé s větší fyzickou zátěží či pohybující se na přímém slunci a lidé, kteří jsou vzhledem ke zdravotním obtížím v domácím prostředí.

Doma je třeba provést opatření, která vám zpříjemní tyto horké dny. Doporučujeme používat lehké bavlněné oblečení a vyvarovat se větší fyzické zátěži. Pokud možno zvlhčujte vzduch a během dne minimálně větrejte. A samozřejmě pijte dostatek tekutin, nejlépe vlažný neslazený čaj nebo vodu. Velkým zdrojem tekutin je ovoce a zelenina. Starším lidem, kteří nemají fyzickou zátěž a nepohybují se na přímém slunci doporučujeme 1 – 1,5 l tekutiny denně